Los je graag klantvragen op en wil je met jouw computer skills bijdragen aan de verduurzaming van het Nederlandse bedrijfsleven? En zie jij het als een uitdaging om samen met een ondernemend team de energiemarkt te veranderen? Ga dan aan de slag als IT-Support Specialist bij Controol!
Werken bij Controol
Bij Controol werken we met een enthousiast en klein team aan de IT-oplossingen voor onze opdrachtgevers. Hieronder vallen bijvoorbeeld Enpron en Enelogic. Dit zijn bedrijven in de energiemarkt die ondernemers, managers en consumenten ondersteunen met hun energievraagstukken. Wij zetten ons in om de achterkant van deze bedrijven zo in te richten dat ze als geheel optimaal kunnen functioneren. Wij geloven dat dit kan door de klantenservice tiptop in orde te hebben en daarnaast constant aan de software te bouwen.
We zijn een groeiend bedrijf dat is gevestigd in Drachten, Friesland. Ons klantenbestand wordt steeds groter en beslaat inmiddels klanten in heel Nederland en België. Als je ons team komt versterken, groei je binnen een gezellig en ambitieus team mee en kom je in een warm bad terecht. Gezelligheid staat voorop en samen werken we hard.
Jouw dag als IT Support Specialist
’s Ochtends begin je de dag met een praatje met je collega’s. Jullie bespreken wat je het afgelopen weekend allemaal hebt uitgespookt. Vol positieve energie ga je aan het werk. Je start je computer op en ziet welke mails er zijn binnengekomen.
Nog voor 10:00 heb je de helft van de vragen al kunnen oplossen. Dit waren de vragen waarbij je het antwoord binnen no-time kon terugsturen. Een koppeling die miste, een aantal klanten waar je wat informatie op de juiste plek moest opbergen en iemand die verkeerd gekeken had. Daarna bel je een klant terug om zijn energiemonitoringstool compleet in te richten. Het kost je weinig moeite en de klant is er goed mee geholpen.
Om 10:00 heb je een afspraak met een klant om een wat ingewikkeldere zaak door te spreken. Hij krijgt zijn gasmeter niet gekoppeld, wat hij ook probeert. Het leek je toch beter om hier live bij mee te kijken. De klant waardeert dit erg. Zo kom je er achter dat de gasmeter waar de klant de vraag over stelde, niet de gasmeter is die hij heeft ingevoerd in het programma. Lastig om te achterhalen, maar het is gelukt!
Na deze leuke case vraagt je collega om hem te ondersteunen bij een vraagstuk. Je roept dat het een idee kan zijn om de code wat aan te passen, omdat het lijkt alsof er net wat te ingewikkeld gehandeld is. Je hebt gelijk en draagt zo weer een steentje bij.
Op dat moment ruiken jullie allebei dat er beneden wat lekkers klaargemaakt wordt. Het is lunchtijd dus jullie gaan beneden kijken wat er op het menu staat. Er is lunch gemaakt en je kunt zo aanschuiven. Lekker!
Na de lunch verwerk je de laatste klantvragen. Er staan nog wat pittige vragen tussen. Je verdiept je in de vraag en wens van deze klanten. Met wat creatieve ideeën los alle problemen voor drie uur op. Daarna staat er een wekelijks teamoverleg gepland. Jullie bespreken wat de status is van de werkzaamheden, welke kant jullie op willen en hoe er stappen gezet kunnen worden. Daarnaast plannen jullie een welverdiend teamuitje.
Aan het eind van de dag maak je een planning voor morgen. Je speelt nog even een mooie verkoopkans door naar een Accountmanager vlak voor je naar huis gaat. Hij is daar uiteraard erg blij mee. Een prima dag!
Dit ga je nog meer doen:
- Klantvragen analyseren en benchmarken bij leveranciers, partners en intern om de juiste oplossing te vinden
- Werkinstructies en handleidingen uitschrijven en doorontwikkelen
- Contact met leveranciers beheren en behouden
- Hardware, software en netwerkonderdelen installeren en onderhouden
Herken jij jezelf hierin?
Jij hebt een voorliefde voor het tevredenstellen van klanten. Verder heb je verstand van en plezier in ICT. Je bent gedreven en een doorzetter, maar je bent ook een groepsmens. Bovendien ben je flexibel en weet je een gevarieerd takenpakket tot een succes te brengen.
Kun je dit afvinken?
- Je beschikt over een MBO4 of HBO diploma van een ICT-gerelateerde opleiding
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring (of stage-ervaring) in de ICT
- Je bent 40 uur in de week beschikbaar
- Je woont in Noord-Nederland (Groningen, Drenthe of Friesland)
- Je bent communicatief ijzersterk, zowel verbaal als non-verbaal
Dit krijg je er allemaal voor terug:
- Elke maand een reëel salaris op je rekening
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
- Interne trainingen om het beste uit jezelf te halen
- Een zakelijke laptop
- Iedere week vers fruit op het werk
- Te gekke teamuitjes
- Enthousiaste en gezellige collega’s
Ga jij de uitdaging aan?
Stuur je CV en eventuele motivatie op voor 15 maart 2022 naar twan@controol.nl en wie weet ontmoeten we elkaar snel. We hebben op korte termijn beschikbaarheid, dus wacht niet te lang.
Voor meer informatie over de functie IT Support Specialist kun je contact opnemen met Twan Blaauwwiekel via twan@controol.nl of bel naar 06-28605371.